Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Article

Any 1996

Imprimir    Recomanar article
Carles Checa

Article de referència:
Crivillé i Doohan, la lluita fins a l'últim minut
Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Esportistes, entrenadors, dirigents esportius (558)
Motociclisme (191)
Personatges Personatges
Albert Puig (18)
Carles Checa (37)
Dirk Raudies (1)
Lluís Juarez (1)
Sito Pons (8)
Entitats Entitats
Campionat de Catalunya de 75 cc. (1)
Circuit de Catalunya (12)
Gran Premi de Motociclisme de la República Txeca (8)
Gran Premi d´Austràlia de motociclisme (10)
Honda Motor Co. Ltd (21)
Open Ducados (1)
Indrets geogràfics Indrets geogràfics
Sant Fruitós de Bages (5)
90 lectures d'aquest article
16 impressions d'aquest article
Carles Checa
Carles Checa Carrera va néixer a Sant Fruitós de Bages el 25 d'octubre de 1972. Aficionat a les motos des de ben petit, el mecànic Lluís Juarez el va descobrir quan Carles tenia encara no setze anys. Juarez va veure en ell la valentia i la capacitat de sacrifici necessàries per obrir-se pas en el món de la competició, però també, sobretot, una habilitat innata sobre la moto.

Amb una Honda de Motorgas va començar a córrer el Campionat de Catalunya de 75 cc, el 1989, i aquest mateix any ja va pujar al podi en una prova del Campionat d'Espanya disputada al circuit del Jarama. El 1991 va obtenir els primers títols importants en la categoria de 125 cc: el Campionat de Catalunya i el Critèrium.

En els moments més importants va tenir Sant Fruitós de Bages al seu costat: al poble es va crear l'escuderia Sant Fruitós, amb la qual corria Checa, i quan calia es recaptaven fons al poble per continuar endavant. Així va poder participar en l'europeu de 125 cc amb una Viali. Després, a l'Open Ducados, Carles Checa va brillar en les carreres inicials i va guanyar el segon lloc de la general, darrere l'alemany Dirk Raudies.

Una data decisiva per a Carles Checa va ser el 4 de juliol de 1993, quan el pilot va participar en el Gran Premi d'Europa a Montmeló, gràcies a una wild card de la Federació Espanyola. Era la seva primera carrera del Mundial, i va acabar setè i va obtenir 9 punts en la classificació del Campionat del Món de 125 cc. Era un fet insòlit: mai un corredor convidat havia puntuat en la seva primera carrera del Mundial. Immediatament va ser fitxat per l'equip italià Daytona Pit Lane, que quinze dies després de la seva estrena a Montmeló ja el va fer córrer al Gran Premi de San Marino, en la categoria de 250 cc.

El 1994 va fer el seu primer Mundial complet com a pilot professional en la categoria del quart de litre, va puntuar en diversos Grans Premis i va acabar el Mundial en la dotzena posició, la millor entre els pilots privats. Gràcies a aquests bons resultats, el 1995 ja va córrer com a pilot oficial d'Honda el Mundial de 250 cc amb l'escuderia de Sito Pons. Al primer Gran Premi de la temporada, el d'Austràlia, va fregar el podi amb una brillant quarta plaça.

Però Checa no va acabar la temporada als 250, perquè el seu company d'escuderia Alberto Puig va tenir un greu accident a les 24 Hores de Le Mans i el pilot del Bages el va substituir. En la seva primera carrera de la categoria reina del Mundial, a Anglaterra, el van envestir i va rodar per terra, però en la següent, a Brno (República Txeca), ja va ser vuitè, i a Montmeló va fer una gran exhibició però va haver d'abandonar a vuit voltes del final.

El 1996 el va començar ja com a pilot indiscutible en la categoria de 500 cc, i el 15 de setembre va guanyar al circuit de Montmeló el seu primer Gran Premi en aquesta categoria.