Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Article

Any 1996

Imprimir    Recomanar article
La remodelació del Teatre Metropol de Tarragona, de Josep Llinàs i Carmona, premi FAD 1996

Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Arts plàstiques: pintura, escultura, dibuix, fotografia (250)
Premis, guardons i homenatges (507)
Personatges Personatges
Carlos Puente Fernández (1)
Enric Aguilera (1)
Fernando Salas (1)
Joan Cruspinera (1)
Jordi Nogués (1)
Josep Llinàs (3)
Josep Bagà (1)
Mariona Omedes (3)
Rafael Vargas (1)
Entitats Entitats
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (30)
Contrapunto (1)
Delvico Bates Madrid (1)
Grup Ruiz Nicoli (1)
Premis FAD (7)
Premis Laus (3)
Tàndem DDB (3)
64 lectures d'aquest article
49 impressions d'aquest article
Un FAD inesperat pels 25 anys
Disseny
El disseny a Catalunya havia aconseguit un notable prestigi internacional als anys 90. El 1996 el jurat del premi FAD (Foment de les Arts Decoratives) va atorgar el guardó a la reforma del Teatre Metropol de Tarragona.

Els pronòstics s'inclinaven per l'edifici del Macba al Raval de Barcelona, del nord-americà Richard Meier. Segons el president del jurat, Norman Cinnamond, el Museu d'Art Contemporani de Barcelona (Macba) no necessitava ser guardonat perquè "és una obra que ja té prou mèrits propis". El jurat del FAD, integrat per Gabriel Allende, Jaume Bach, Olga de la Cruz, Manuel Gausa, Nancy Robbins, Ton Salvadó i Eduardo Souto de Mourà, en canvi, va distingir, el 20 de juny, la reforma del Teatre Metropol, deguda a Josep Llinàs i Carmona, que va obtenir el premi per unanimitat, en "demostrar una gran sensibilitat i atreviment" per reformar una obra de l'arquitecte modernista Josep Maria Jujol, amb "un resultat extraordinari".

La novetat dels premis FAD va ser la concessió del guardó Iberfad Alejandro de la Sota a edificis de l'Estat espanyol i de Portugal. El primer d'aquests guardons va ser per a la Casa de Cultura de Ciempozuelos, de Carlos Puente Fernàndez.

En espais exteriors, el FAD va guardonar la primera fase del passeig Marítim de la Barceloneta, obra d'un col·lectiu de joves arquitectes. El premi d'interiorisme va ser per a la botiga de roba interior femenina Love Store, de Barcelona, de l'interiorista Fernando Salas. El premi d'espais efímers va ser per al muntatge de l'exposició El Dublín de James Joyce, fet entre el maig i el setembre del 1995 al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.

El FAD va aprofitar per fer un cop d'ull a la seva història en ocasió del 25 aniversari de la trobada del Consell Internacional de Societats de Disseny Industrial (ICSID). L'aniversari del congrés d'Eivissa del 1971 es va celebrar al Palau Reial de Pedralbes, el 24 d'octubre, amb una Exposició instantània que volia recordar aquell singular i festiu esdeveniment, que no havia tingut ni un abans ni un després comparables.

Un altre esdeveniment important del món del disseny el representava l'entrega dels premis Laus per part d'ADG-FAD. Feia 26 anys que es donaven, i eren els més antics de l'Estat en comunicació visual. Dels 800 autors que optaven a concurs, la junta, presidida per Xavier Corretjé, en va triar 120, d'entre els quals va ser guardonat amb el Laus d'or de l'apartat de packaging Jordi Nogués. Mariona Omedes es va endur el guardó de comunicació gràfica audiovisual, i Enric Aguilera el del camp editorial. Josep Bagà i Joan Cruspinera van guanyar en il·lustració, i Ruiz Nicoli en televisió i cinema.

L'anunci Peine de Tàndem DDB per a l'empresa Volkswagen, va rebre el Laus d'or de publicitat gràfica. La firma Contrapunto va guanyar en l'apartat de promoció pel seu treball sobre l'AVE. Rafael Vargas va ser distingit per El temps de la imaginació, en fotografia. I en ràdio es va premiar la campanya per a l'ONCE Aprende a ser milionària, de Delvico Bates Madrid.

L'anècdota dels Laus va ser la nominació en l'apartat de publicitat gràfica d'una falsa campanya publicitària amb Felipe González com a protagonista i amb el lema Maximum adherence.