Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Article

Any 2003

Imprimir    Recomanar article
Fernando Alonso

Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Automobilisme (193)
Esportistes, entrenadors, dirigents esportius (558)
Trofeus, campionats, medalles, rècords (1378)
Personatges Personatges
Adrián Campos (2)
Fernando Alonso (48)
Michael Schumacher (79)
Entitats Entitats
Benetton (13)
Campionat Mundial de Constructors de Fórmula 1 (11)
Club Esportiu Fernando Alonso (1)
Federació Espanyola d´Automobilisme (1)
Gran Premi de Malàisia de Fórmula 1 (6)
Gran Premi d´Hongria de Fórmula 1 (6)
Minardi (6)
Palau Sant Jordi de Barcelona (48)
Renault (27)
20 lectures d'aquest article
4 impressions d'aquest article
Fernando Alonso
Fórmula 1
El 23 de març del 2003, l’asturià Fernando Alonso (Renault) es va convertir –amb 21 anys, 7 mesos i 21 dies– en el pilot més jove de la història a aconseguir una pole position en la Fórmula 1 i a pujar a un podi, després de quedar tercer en el Gran Premi de Malàisia.

Nascut a Oviedo el 29 de juliol del 1981, Alonso va començar a pilotar als tres anys, quan el seu pare, el veritable impulsor de la seva carrera, li va regalar un kart construït per ell mateix.

Durant els vuitanta, Alonso i el seu pare van assistir a desenes de cites festives en pobles d’Astúries que unien als habituals mercats, romerías, revetlles, misses i processons, les carreres urbanes de karts. Amb set anys acabats de fer, Fernando Alonso es va proclamar campió d’Astúries en categoria infantil.

A mitjan dècada dels noranta, Alonso va fitxar per l’equip italià de karts IAME, i els viatges llampec a Itàlia es van anar succeint. Tot i un talent innat, la seva història, curta però intensa, és plena de sacrificis. Va aconseguir estudiar, amb bones notes, fins a BUP, però al COU es va encallar, immers ja completament en la Fórmula 3000.

Inscrit a la Federació Espanyola d’Automobilisme des dels quatre anys, Alonso va anar compaginant els estudis amb les curses de karts. El 1996 es va proclamar, al Palau Sant Jordi de Barcelona, campió del món júnior, i l’any següent va guanyar nou carreres del Campionat d’Europa Inter A.

Gràcies a l’expilot Adrián Campos –amic, conseller i pràcticament segon pare d’Alonso–, el jove asturià va pujar al primer monoplaça el 1999. En el seu debut va ser campió de l’Euro Open Movistar, tot i que encara no tenia el carnet de conduir. En vista d’aquest èxit, el 1999 ja es va crear a Oviedo, el Club Esportiu Fernando Alonso.

L’any 2000 va fer el salt a la Fórmula 3000, i va ser fitxat per Benetton Renault per cinc temporades, però el van cedir la primera (2001) a l’equip de Minardi. Va disputar disset curses, de les quals en va acabar nou i el seu millor resultat va ser un desè lloc a Alemanya.
El 2002 va ser pilot provador de Renault i el 2003 va tornar a Renault com a pilot oficial en el Mundial. Els seus resultats van ser espectaculars des de l’inici. Després de tres curses en el Campionat del Món de Fórmula 1, Alonso ocupava la tercera plaça en la classificació general –per davant del totpoderós Michael Schumacher.

A més de la pole i el podi de Malàisia, a l’abril va quedar tercer al Gran Premi del Brasil –tot i que va patir un espectacular accident– i el 24 d’agost va aconseguir la primera victòria al Gran Premi d’Hongria, amb la qual cosa es va convertir, altre cop, en el pilot més jove a guanyar un GP de Fórmula 1, amb 22 anys i 26 dies. Un conjunt de rècords espectaculars que feien d’Alonso, segons els experts, el pilot amb més futur de l’automobilisme mundial.