Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Article

Any 2004

Imprimir    Recomanar article
Henri Cartier-Bresson, un dels fotògrafs més prestigiosos del món, va morir l'estiu de 2004

Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Artistes, pintors, fotògrafs, escultors (158)
Arts plàstiques: pintura, escultura, dibuix, fotografia (250)
Personatges Personatges
Ernö Andrei Friedman (2)
Helmut Newton (4)
Henri Cartier-Bresson (5)
Richard Avedon (4)
Entitats Entitats
Life (1)
Magnum (Agència gràfica) (2)
55 lectures d'aquest article
La mort de tres dels grans
Fotografia
El 2004 van morir tres grans fotògrafs del segle XX, Henri Cartier-Bresson, Richard Avedon i Helmut Newton, que pràcticament van formar una època daurada de la fotografia.

Cada un d’aquests fotògrafs va exercir una gran influència en la història de la fotografia, però tot i que van coincidir cronològicament i que tots tres van treballar per a revistes, tenien estils molt diferents i la seva tasca va servir per incrementar el sentit públic de l’ús de la fotografia.

Els tres fotògrafs van començar la seva professió als anys 30, l’època en què la imatge fotogràfica va començar a envair el món occidental amb revistes com Life i amb la utilització de fotografies per part dels diaris. Simultàniament la fotografia es va començar a entendre com un art visual que no havia d’anar lligat a la premsa ni a la realitat.

Bresson va passar un primer període de dos anys de fotografia surrealista, tot i que mai va estar encasellat com a tal, ja que aviat va esdevenir un dels artífexs del periodisme fotogràfic i va fundar l’agència Magnum juntament amb el periodista que va fer famoses les fotografies de la Segona Guerra Mundial Robert Cappa –el 2004 se celebrava el cinquantenari de la seva mort.

Newton es va dedicar a la fotografia de moda i uns anys més tard la va apartar i es va dedicar al surrealisme sense perdre el format de moda.

Avedon també va començar la seva carrera com a fotògraf de moda i després va dedicar part del seu temps al documentalisme i es va centrar molt a fotografiar la cara humana de les persones.

Les vides de tots tres fotògrafs van patir girs inesperats que van fer canviar les seves representacions fotogràfiques i van demostrar al públic que la càmera no és més que una prolongació del subconscient, i que la veritat fotogràfica no és mai literal.