Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Article

Any 2011

Imprimir    Recomanar article
Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Automobilisme (193)
Personatges Personatges
Jaume Alguersuari (8)
Entitats Entitats
Mundial de Fórmula 1 (28)
17 lectures d'aquest article
1 impressió d'aquest article
Jaume Alguersuari
Tres paraules al seu Twitter: “Rock n' Roll”. Tres moments importants a la seva carrera. El seu debut al Campionat de Catalunya de Karts, el 2003, quan només tenia 13 anys. La seva entrada a la Fórmula 3, al Campionat del Regne Unit, on va aconseguir la victòria. I, finalment, la seva arribada a la Fórmula 1, el juliol del 2009, de la mà de l'equip Toro Rosso Ferrari i en substitució de Sébastien Bourdais.

Jaume Alguersuari va néixer el 23 de març de 1990 a Barcelona i és el pilot més jove que ha participat mai en una prova del Campionat del món de Fórmula 1. Va ser el 26 de juliol del 2009 a Hungaroring (Hongria) en què va resultar vencedor el pilot anglès Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), seguit de Kimi Raikkonen (Ferrari) i Mark Webber (Red Bull). Alguersuari va col·locar el seu Toro Rosso al quinzè lloc de la graella, per davant del seu company d'equip Sébastien Buemi.

Uns dies abans, al circuit de Nurburgring (Alemanya) havia confessat que no tenia “ni els quilòmetres ni l'experiència” per conduir un Fórmula 1 però que se sentia preparat per debutar. Tenia les credencials necessàries. Un any abans, havia estat el provador més jove de l'RB4 de l'escuderia Red Bull Racing, per davant de Fernando Alonso. El 2008, s'havia proclamat guanyador de la Fórmula 3 britànica i va disputar les World Series by Renault, que havien guanyat pilots reconeguts com Marc Gené, Fernando Alonso, Heikki Kovalainen o Robert Kubica. I abans havia guanyat el Campionat d'Espanya de Karting i el subcampionat de la Copa del Món FIA Àsia-Pacífic. Tot suma. Però alguns dels seus companys del Campionat no acabaven de veure-ho clar. Alguns van exclamar que “la Fórmula 1 no és una autoescola” i que un noi sense cap experiència i zero quilòmetres en F1 podia ser un perill a la pista”. Els fets els van fer callar.

El 2010 va arrencar amb bones perspectives per al jove pilot barceloní. Va aconseguir els seus primers dos punts al Gran Premi de Malàisia i va acabar el campionat, que va guanyar Sebastian Vettel, en el lloc dinovè, per davant de Heikki Kovalainen o Jarno Trulli. El 2011 havia de ser un any decisiu per a ell. Era el seu segon any complet a la F1 i el segon any en què la seva escuderia dissenyava el seu propi cotxe. Va escalar unes posicions més respecte a l'any anterior i va acabar la temporada en el lloc catorzè, per davant del seu company d'equip.

Però, sorprenentment, el 13 de desembre, Toro Rosso va comunicar-li que no comptaven amb ell per al campionat del 2012 i que els pilots oficials de l'equip serien Daniel Ricciardo i Jean-Eric Vergne. Tot i mostrar-se sorprès per la decisió de l'escuderia, Alguersuari va manifestar que “no era un drama” i que no se sentia en absolut una “víctima”. “Tinc 21 anys i he disputat 46 Grans Premis. Tornaré”, va afirmar.