Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Article

Any 1997

Imprimir    Recomanar article
Jordi Martínez 'Aspar'

Article de referència:
Michael Doohan, més mític
Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Esportistes, entrenadors, dirigents esportius (558)
Motociclisme (191)
Personatges Personatges
Jordi Martínez (10)
Entitats Entitats
Airtel (8)
Derbi (18)
Medalla al Mèrit Esportiu (6)
Premi Príncep d`Astúries (99)
Indrets geogràfics Indrets geogràfics
Alzira (Comunitat Valenciana) (4)
28 lectures d'aquest article
5 impressions d'aquest article
Jordi Martínez 'Aspar'
El 4 d'octubre de 1997, poc després de quedar tercer al Gran Premi d'Indonèsia, el pilot d'Alzira Jordi Martínez Aspar va anunciar la seva retirada Entre els motius de la seva decisió, el pilot acusava els fabricants de manipular els resultats perquè beneficiaven alguns pilots.

Jordi Martínez Aspar va néixer a Alzira, València, el 29 d'agost de 1962. El 1982 va debutar al Mundial, al Gran Premi d'Espanya, en la categoria dels 50 cc. amb Derbi. Amb aquesta marca va aconseguir els triomfs més importants de la seva carrera. El 1984 va guanyar per primera vegada un Gran Premi, a Holanda, en la categoria dels 80 ce, i el 1986, en aquesta mateixa categoria, va aconseguir el títol de campió del món. Aquest va ser el primer dels tres guardons consecutius d'aquesta categoria, els anys 1986,1987 i 1988. El 1988 va aconseguir també el títol mundial en 125 cc.

En total, en 15 anys Aspar havia participat en 200 Grans Premis del Mundial, i hi va aconseguir 37 victòries, 61 podis i 31 pole positions. A més a més, li havia estat atorgada la Medalla d'Or al Mèrit Esportiu i havia estat dues vegades nomenat al premi Príncep d'Astúries de l'esport.

En el moment de la seva retirada, Aspar va anunciar que continuaria lligat al motociclisme a través del seu equip de 125 cc, l'Airtel Aprilia, i tenia el projecte de crear-ne un altre per córrer en l'especialitat de 500 cc. També projectava participar en la gestió del futur Circuit del País Valencià, que es trobava en una fase molt avançada de construcció.