Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Article

Any 1995

Imprimir    Recomanar article
Juan Manuel Fangio

Article de referència:
La consagració de Schumacher
Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Automobilisme (193)
Esportistes, entrenadors, dirigents esportius (558)
Personatges Personatges
Juan Manuel Fangio (11)
Entitats Entitats
Chevrolet (1)
Mercedes-Benz (2)
Reial Automòbil Club de Catalunya (25)
4 lectures d'aquest article
4 impressions d'aquest article
Juan Manuel Fangio
El 7 de juliol va morir a Buenos Aires, a 84 anys, Juan Manuel Fangio, el pilot més mític de la història de la Fórmula 1, que va aconseguir cinc cops el títol mundial. Havia participat en 51 Grans Premis, dels quals en va guanyar 24. Va fer 28 pole positions i 23 voltes ràpides.

Segons van informar els metges, Fangio, que patia una insuficiència renal des de 1992, va morir d'una pneumònia complicada amb una insuficiència respiratòria.

Juan Manuel Fangio va néixer el 24 de juny de 1911 a Balcarce, Argentina. Essent molt jove va abandonar l'escola per convertir-se en mecànic de cotxes, i conductor d'autobusos durant un temps. Aficionat des de ben petit als cotxes, va debutar als 25 anys amb el Ford-T del seu pare en una carrera amateur. El 1939 ja va ser pilot oficial de Chevrolet, i el 1948 va disputar el seu primer Gran Premi de Fórmula 1 a Reims, França.

Va aconseguir el títol de l'especialitat els anys 1951, 1954, 1955, 1956 i 1957. Es va retirar el 6 de juliol de 1958, als 47 anys, al mateix circuit de Reims on havia debutat.

Fangio va ser el pilot oficial de Mercedes-Benz des del 1952, i la seva relació amb la firma automobilística alemanya va ser tan bona que el van nomenar president de la seva filial argentina quan es va retirar de la competició.

Una de les últimes aparicions públiques de Fangio va ser quan va assistir el 1992, invitat pel president del Reial Automòbil Club de Catalunya, Sebastià Salvador, a la inauguració del circuit permanent de Montmeló.

Fangio sempre es va caracteritzar per ser prudent en la conducció i molt conscient de les seves limitacions. Va ser un dels pilots més segurs de tots els temps i també un dels més humans, amb un gran sentit de la companyonia.

La mort de Fangio va suposar per als argentins un fort impacte. El cadàver del Chueco (sobrenom afectuós per dir que era garrell) va ser exposat a la Casa Rosada, seu del govern.