Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Article

Any 1994

Imprimir    Recomanar article
El Wonderbra realça els atributs naturals

La firma americana Playtex rellença el Wonderbra

Mira'm als ulls. T'he dit als ulls! És la campanya de Nadal del Wonderbra.

Articles dependents
Franco Moschino
Naomi Campbell
Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Gènere, dones (87)
Moda, passarel·la (24)
Entitats Entitats
Playtex (1)
Vogue (6)
4640 lectures d'aquest article
18 impressions d'aquest article
L'any del Wonderbra
Moda
L'any 1994 quedarà registrat en els annals de la moda íntima occidental com l'any del Wonderbra. Com l'any de la caiguda en desgràcia de la silicona, com l'any de la venjança de l'escultura davant la cirurgia. Com l'any de la major campanya d'intoxicació de mercat de tota la història de la cotilleria.

De cop i volta, dones de gairebé totes les edats van participar en una cursa esperançada per gaudir de la novetat miraculosa. Una peça màgica que proporcionava una de les claus fonamentals de la seducció: els sostenidors que cenyien, ajuntaven, centraven, subjectaven, avançaven i elevaven. Les característiques semblaven tretes d'un catàleg de robots. En comptes de 20 peces per sostenidor, 46; disseny aerodinàmic de cercles; encoixinat i farciment dels baixos de les cúpules; tirants regulables... La talla 80 esdevenia una 95, la 85 una 100.

La peça meravellosa no era, però, una novetat acabada d'inventar. A finals dels seixanta, Canadelle i Gossard van comercialitzar els primers sostenidors màgics, però van tenir un èxit molt relatiu. Eren uns altres temps, on l'estètica unisex i anorèxica deixava poc espai per a les opulències. Però els temps havien canviat. La revista Vogue ja havia anunciat l'any 1992 que el creixent puritanisme nord-americà provocaria una nova obsessió per les talles grosses. Aquell mateix any, a França, la Gran Bretanya i, sobretot, als Estats Units els balconets i les safates van anar adquirint protagonisme. L'eclosió es veia venir i la firma americana Playtex va tenir la visió de recollir i rellançar el Wonderbra, tot just quan acabava de prescriure la llicència dels anteriors propietaris. La publicitat hi va fer la resta: "Mira'm als ulls. T'he dit als ulls!" I després d'uns quants articles en premsa de modes i una mica de TV, la wonderbramania del 94.

Fins a la campanya de Nadal els autèntics Wonderbra no van arribar al mercat català. Però van sortir al mercat productes molt similars de múltiples empreses europees que van aprofitar la generosa campanya publicitària de Playtex. Una campanya que va desbordar les possibilitats de producció i de saturació del mercat de la mateixa companyia.

A la segona meitat del 1994 es van vendre més de mil sostenidors diaris a Catalunya.

Fent conjunt amb l'exuberància de les cotilles, la nova moda del vestir, tant la de primavera-estiu com la de tardor-hivern, es va presentar amb colors alegres, brillants i càlids, però també plena d'exotisme i fantasia. El protagonisme de la moda femenina se'l van endur les minifaldilles cada cop més curtes, malgrat els esforços d'alguns dissenyadors per arraconaries; les sabates amb tacons alts i finíssims; les mitges substituint els pantis; i, per damunt de tot, les transparències, en un joc cada cop més agosarat d'ensenyar-ho tot sense anar desvestides.

Una moda, en definitiva, pensada per a allò que en deien la dona dona.