Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Article

Any 2005

Imprimir    Recomanar article
Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Esportistes, entrenadors, dirigents esportius (558)
Motociclisme (191)
Trofeus, campionats, medalles, rècords (1378)
Personatges Personatges
Albert Puig (18)
Bill Ivy (1)
Casey Stoner (19)
Dani Pedrosa (63)
Joan Olivé (6)
Raúl Jara (1)
Toni Elias (29)
Entitats Entitats
Aprilia (18)
Campionat Mundial de Motociclisme (34)
Honda Motor Co. Ltd (21)
Reial Automòbil Club de Catalunya (25)
27 lectures d'aquest article
10 impressions d'aquest article
Dani Pedrosa
Motociclisme
El pilot de motociclisme Daniel Pedrosa va guanyar el 16 d’octubre el títol mundial de motociclisme de 250 cc a Phillip Island (Austràlia), amb aquesta victòria Pedrosa suma el seu tercer títol mundial consecutiu, i es converteix en el pilot més jove de la història que ha aconseguit aquesta fita i en el pilot català amb millor palmarès.

Daniel Pedrosa, va néixer el 29 de setembre de 1985 a Castellar del Vallès, des de ben petit ja era un aficionat al motor, i la seva família havia intentat que participés a les copes de promoció d’Aprilia o del RACC, però els faltaven recursos i recolzament. Finalment van poder apuntar el seu fill a la Movistar Activa Joven Cup, organitzada per Alberto Puig, un ex pilot que havia hagut de dedicar-se a trobar joves talents després que un greu accident l’allunyés del circuit.

Les proves que es van disputar al circuit de Jarama (Madrid ) eren la primera ocasió en la qual Dani corria en un circuit i utilitzava una moto de marxes, i a més va haver de falsificar la data de naixement per poder participar-hi. Però malgrat els inconvenients, l’any 2000 va passar les primeres proves de selecció i va formar part de l’equip per al campionat d’Espanya juntament amb els pilots Raúl Jara i Joan Olivé. El campionat estava constituït de sis curses, de les quals en quatre va ser el més ràpid en els entrenaments i va acabar el campionat a la quarta posició, per sota de Joan Olivé, Raúl Jarai Toni Elías.

Durant tot el campionat Alberto Puig ja s’havia fixat en ell, i va fer tot el possible fins que va aconseguir que Pedrosa tingués una plaça a l’equip del campionat d’Espanya de 125 cc amb Suzuka. Pedrosa va acabar cinquè en aquell campionat, però va obtenir, igual que Joan Olivé que havia acabat campió, una plaça a l’equip Movistar Júnior per al Mundial. Aquest va ser el principi de la relació entre Pedrosa i Alberto Puig, el seu actual entrenador. Al llarg de l’any 2001 ja va estar totalment dedicat al motociclisme, i va debutar a la categoria de 125 cc, on va aconseguir una tercera posició al circuit de València i una altra a la de Motegi (Japó), i va acabar com el millor debutant, en vuitena posició i 100 punts. L’any següent va obtenir nou podis i sis pole positions, i semblava que guanyaria el mundial, però es va haver de conformar amb una tercera posició.

L’any 2003 va aconseguir el títol mundial dels 125 cc a Malàisia, però, només cinc dies després, durant els entrenaments lliures de la cursa d’Austràlia, va patir un accident en què es va fracturar els dos turmells, fet que el va obligar a moltes setmanes de guix, repòs i recuperació.

La llarga rehabilitació el va obligar a començar la temporada 2004, es va estrenar amb una Honda a la competició oficial de 250 cc, sense pràcticament pretemporada; però malgrat les adversitats va dominar clarament tota la temporada i es va convertir en campió mundial de motociclisme per segon any consecutiu. Des de l’any 1960, cap pilot havia aconseguit guanyar el títol de 125 cc i el de 250 l’any següent. En la primera cursa d’aquella temporada, a Sud-àfrica, la victòria el va convertir en el pilot més jove de la història que guanyava una cursa de 250 cc, i en el primer campió de 125 cc, des de Bill Ivy el 1968.

Aquesta temporada 2005 les coses no estaven tan sentenciades com la temporada passada, però a l’última cursa al circuit de Phillip Island va poder passar davant de Casey Stoner i i es va convertir, per 27 mil·lèsimes de segon, en campió mundial per tercera vegada. Als seus 20 anys havia aconseguit un palmarès que ja havia trencat tots les fites històriques, i ja acumulava un total de 22 curses guanyades.

La temporada 2006 Dani Pedrosa competirà a la categoria reina, Moto GP, amb l’equip Repsol Honda, i s’espera que el pilot català segueixi acumulant victòries i batent records.