Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Article

Any 2004

Imprimir    Recomanar article
Pedrosa va imposar-se al campionat del món de 250 cc el mateix any del seu debut i es va convertir en el campió més jove de la història

Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Esportistes, entrenadors, dirigents esportius (558)
Motociclisme (191)
Trofeus, campionats, medalles, rècords (1378)
Personatges Personatges
Andrea Dovizioso (7)
Carles Checa (37)
Dani Pedrosa (63)
Héctor Barberà (7)
Max Biaggi (18)
Randy de Puniet (4)
Roberto Rolfo (4)
Roberto Locatelli (3)
Rubèn Xaus (4)
Sete Gibernau (33)
Toni Elias (29)
Valentino Rossi (62)
Entitats Entitats
Aprilia (18)
Honda Motor Co. Ltd (21)
Yamaha (25)
47 lectures d'aquest article
2 impressions d'aquest article
La segona corona de Dani Pedrosa
Motociclisme
El pilot d’Honda de Castellar del Vallès Dani Pedrosa es va proclamar campió del món de 250 cc el 2004, convertint-se en el pilot més jove de la història a fer-ho i també en el més jove que guanyava dos Campionats del Món en cilindrades diferents de forma consecutiva. Tot i haver-se trencat els dos turmells al final del campionat del 2003, en què va ser campió del món en els 125 cc, i ser debutant en la categoria, Pedrosa va ocupar posicions preferents a la classificació general des del primer moment i les va mantenir durant tot el campionat, fins a proclamar-se guanyador. En MotoGP, el pilot d’Urbino Valentino Rossi va engrandir el seu espectacular palmarès en proclamar-se campió del món per tercer any consecutiu, i era l’únic pilot que havia aconseguit un Mundial en aquesta categoria, que l’any 2002 va substituir els 500 cc. Als 125 cc, l’italià d’Honda Andrea Dovizioso va dominar el mundial en tot moment i es va proclamar vencedor amb comoditat a l’antepenúltima prova de la temporada.

En el primer Gran Premi de l’any, a Sud-àfrica, Pedrosa es va convertir en el pilot més jove que aconseguia una victòria als 250 cc i guanyava la seva primera cursa disputada després de canviar de categoria. En aquesta mateixa cursa, el manresà Toni Elias va acabar en vuitena posició. Pel que fa a la cursa de 125 cc, Dovizioso va guanyar en arrabassar la primera posició a Roberto Locatelli (Aprilia) a l’última volta. En MotoGP, l’italià Valentino Rossi va guanyar la primera cursa de la temporada tot i haver fitxat per Yamaha, una escuderia tècnicament inferior a Honda, després d’un duel apassionant amb Max Biaggi, d’Honda. El barceloní Sete Gibernau, també d’Honda, va acabar la cursa en tercera posició, mentre que Carles Checa va ser desè.

A la segona prova del Mundial, el GP d’Espanya, que se celebrava a Jerez, la pluja va acompanyar Gibernau, que es va proclamar vencedor i es va posar líder del Mundial després de la quarta posició de Rossi. En 250 cc, Pedrosa va caure i la victòria va ser per al pilot d’Honda Roberto Rolfo, que es va imposar amb contundència. Al Gran Premi de França, celebrat al circuit de Le Mans, Gibernau va tornar a guanyar la cursa en la categoria de MotoGP, seguit de Carles Checa (Yamaha), que aconseguia el seu primer podi de la temporada. En el quart de litre, la victòria va ser novament per a Pedrosa, mentre que Elias va aconseguir acabar tercer.

Al Gran Premi de Catalunya, celebrat el 13 de juny al Circuit de Montmeló, Rossi va tornar a demostrar la condició de millor pilot del Mundial i es va imposar a Gibernau en una cursa molt disputada. Carles Checa va acabar en quarta posició, mentre que Rubèn Xaus, debutant a la categoria i que havia acabat cinquè en el Gran Premi anterior, va acabar sisè. A la cursa de 250 cc, Pedrosa va ser segon per darrere de Randy De Puniet (Aprilia), mentre que Toni Elias va tornar a ser tercer. D’altra banda, el valencià Héctor Barberá es va endur la seva primera victòria en un Gran Premi en vèncer en la categoria del vuitè de litre.

A la Gran Bretanya, Pedrosa va aconseguir la victòria i va consolidar el lideratge del campionat, de la mateixa manera que ho va fer Dovizioso en 125. Rossi va sumar una nova victòria i es va començar a escapar en la classificació general, i va deixar Gibernau i Biaggi lluitant per la segona posició del Mundial, 22 punts per darrere seu. No obstant, al següent Gran Premi, a la República Txeca, Gibernau va guanyar i va donar una mica més d’emoció al Mundial desfent-se de Biaggi a la classificació general i situant-se a només disset punts de Rossi.

Al Gran Premi de Malàisia, l’italià d’Honda Andrea Dovizioso va acabar la prova de 125 en segona posició i es va proclamar matemàticament campió del món de la categoria. Per la seva banda, Rossi i Pedrosa van guanyar en les respectives categories i van quedar molt a prop d’aconseguir el títol, com de fet van fer en el Gran Premi següent, el d’Austràlia.

En l’última cursa de la temporada, celebrada al circuit valencià de Xest, Pedrosa va obtenir la seva setena victòria de la temporada i Rossi la novena. Gibernau no va fer una bona cursa i va acabar en la quarta posició; tot i això va acabar segon a la classificació general. El valencià Héctor Barberá va guanyar en els 125 per quarta vegada i va aconseguir situar-se segon a la classificació general del Mundial. Pel que fa a la resta de pilots catalans presents al Mundial, Checa i Xaus van acabar la temporada en vuitena i desena posició respectivament en MotoGP, i Elias va ser quart en 250.