Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Article

Any 1997

Imprimir    Recomanar article
La caiguda de Crivillé va impedir als aficionats veure el seu duel amb Michael Doohan

Podis per Grans Premis / Classificació final del Mundial

Articles dependents
Jordi Martínez 'Aspar'
Albert Puig
Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Motociclisme (191)
Trofeus, campionats, medalles, rècords (1378)
Personatges Personatges
Albert Puig (18)
Àlex Crivillé (43)
Carles Checa (37)
Daijiro Katoh /Kato (5)
Emili Alzamora (26)
Hideyuki Nakajo (1)
Jordi Martínez (10)
Kazuto Sakata (2)
Loris Capirossi (11)
Luca Cadalora (3)
Luigi de Agostini (1)
Luís d'Antín (3)
Marcellino Lucchi (1)
Max Biaggi (18)
Michael Doohan (20)
Noboru Ueda (2)
Nobuatsu Aoki (1)
Olivier Jacque (3)
Ralf Waldmann (3)
Sete Gibernau (33)
Tady Okada (5)
Tetsuya Harada (5)
Tohru Ukawa (3)
Tomomi Manako (3)
Valentino Rossi (62)
Entitats Entitats
Aprilia (18)
Campionat Mundial de Motociclisme (34)
Gran Premi de Catalunya de Motociclisme (17)
Gran Premi de França de motociclisme (7)
Gran Premi de Malàisia de motociclisme (11)
Gran Premi de Motociclisme de la República Txeca (8)
Gran Premi de Motociclisme de Rio de Janeiro (4)
Gran Premi del Japó (11)
Gran Premi d`Àustria de Motociclisme (3)
Gran Premi d`Itàlia de motociclisme (4)
Gran Premi d´Anglaterra de motociclisme (9)
Gran Premi d´Austràlia de motociclisme (10)
Gran Premi d´Espanya de motociclisme (17)
Honda Motor Co. Ltd (21)
Suzuki (6)
Yamaha (25)
53 lectures d'aquest article
4 impressions d'aquest article
Michael Doohan, més mític
Motociclisme
La temporada va tenir com a protagonista una vegada més l'australià Michael Doohan, que va guanyar el seu quart títol mundial consecutiu als 500 cc. Doohan va aconseguir 12 curses durant la temporada, va superar el rècord d'11 que tenia l'italià Agostini i va arribar al total de 45 guanyades en la seva carrera, molt a prop de les 68 d'Agostini, en 117 Grans Premis disputats.

El subcampió de 1996, l'osonenc Àlex Crivillé, va caure a Holanda i no va poder participar en cinc de les curses. Malgrat això, va guanyar dos Grans Premis i va quedar quart del Mundial. La recuperació de Crivillé, però, semblava satisfactòria, ja que de les quatre curses que va córrer després de la seva reaparició va arribar al podi en tres i va aconseguir un primer lloc.

En la classificació del Mundial es van col·locaren segon i tercer lloc els japonesos Tadayuki Okada i Nobuatsu Aoki. El pilot del Bages Carles Checa va quedar en la desena posició, els barcelonins Albert Puig i Sete Gibernau dotzè i tretzè, i l'alacantí Juan Bautista Borja va fer el dissetè.

La categoria dels 250 cc va ser la més disputada, i el títol no es va decidir en favor de Max Biaggi fins a l'última cursa. Biaggi, que havia aconseguit els tres últims títols disputats amb Aprilia, a la temporada 1997 ho va fer amb Honda. Ralf Waldmann va quedar segon i Tetsuya Harada tercer. Entre els pilots espanyols, el madrileny Luis D'Antín va quedar setzè, i el lleidatà Emili Alzamora dissetè.

La categoria dels 125 cc va ser dominada per Valentino Rossi, amb Aprilia, que va aconseguir còmodament el seu primer títol. En segon i tercer lloc van quedar Noboru Ueda i Tomomi Manako, tots dos amb Honda. Jordi Martínez Aspar, també amb Aprilia, va quedar en sisena posició. A final de temporada Aspar va acusar Aprilia d'afavorir Rossi i va anunciar la seva retirada.

Per marques, la categoria dels 500 cc va ser dominada per Honda, que va obtenir 375 punts, seguida de Yamaha (188 punts) i Suzuki (90 punts). En els 250 cc la victòria va ser per a l'equip oficial Honda (360 punts), seguit d'Aprilia (260 punts) i de T.S. Honda (109 punts). En els 125 cc el primer lloc va ser per a Aprilia (351 punts), seguit d'Honda (287 punts) i Yamaha (139 punts).

En la primera prova del Mundial, a Malàisia, en una cursa amb temperatures molt altes, Doohan va guanyar amb comoditat als 500 cc, seguit de Crivillé. Als 250 cc es va imposar Biaggi, i en 125 cc el primer lloc va ser per a Rossi, que va superar en un ajustat final Kazuto Sakata.

A la següent cursa, al Japó, Doohan es va tornar a imposar als 500 cc i Crivillé va entrar segon en una cursa molt emocionant, en què va estar enganxat a la roda de l'australià durant tota la prova. A les altres categories, el podi va ser ocupat pels pilots locals. En 250 cc Daijiro Kato, Tohru Ukawa, Tetsuya Harada, i en 125 Noboru Ueda, Sakata i Hídeyuki Nakajo.

En la tercera cursa, al Gran Premi d'Espanya celebrat a Jerez, Crivillé va imposar-se a Doohan, que va quedar segon. A la mateixa cursa, Checa va caure quan intentava passar Crivillé. Als 250 cc el triomf va ser per a Waldman, després que caigués el campió, Biaggi, que només va poder fer un tercer lloc. Als 125 cc, Rossi va aconseguir el seu segon triomf de la temporada i Jordi Martínez Aspar el seu primer podi ja que va arribar en tercera posició.

A Itàlia es va trencar la ratxa al Mundial de Crivillé, que va quedar quart. El triomf als 500 va ser una altra vegada per a Doohan, i el segon lloc el va ocupar Luca Cadalora. Als 2 50 el podi va ser totalment italià, amb triomf de Biaggi seguit de Marcellino Lucchi i Loris Capirossi. Aspar va entrar segon als 125, en una cursa que va guanyar Rossi.

Al següent Gran Premi, a Àustria, Crivillé i Doohan van mantenir una emocionant lluita que va permetre a l'osonenc batre set vegades el rècord del circuit i a l'australià cinc cops. Al final Crivillé va sortir de la pista i va quedar cinquè. Als 250 el triomf va ser per a Jacque, i als 125 Ueda va guanyar en una dura competència amb Rossi, a qui va superar a la línia d'arribada.

Checa va ser protagonista destacat del Gran Premi de França, on va fer una segona posició darrere de Doohan. Crivillé va tornar a sortir de pista i va quedar quart. Als 250 el triomf va ser per a Harada, que va superar en 4 centèsimes Biaggi. Als 125 Rossi es va imposar amb facilitat.

Al Gran Premi d'Holanda Crivillé va tenir una caiguda que li va causar una greu lesió a la mà. Doohan va ser primer i Checa, segon. Als 250 es va imposar Harada i als 125 un nou triomf de Rossi el començava a destacar en la classificació.

Al Gran Premi d'Imola, Checa va estar a punt de aconseguir el tercer podi, però una sortida de pista ho va impedir, en una cursa guanyada per Doohan. Als 250 la victòria de Biaggi el portava un altre cop al liderat del Mundial, i als 125 Rossi va obtenir una nova victòria.

Doohan i Rossi tornaven a obtenir la victòria a Alemanya i deixaven pràcticament resolts els títols de les seves respectives categories. Als 250, en canvi, el campionat mantenia l'emoció en la pugna entre Biaggi i Harada i Waldmann, primer i tercer, respectivament. Als 500 Checa va caure quan anava tercer.

Al Gran Premi del Brasil, Doohan va vèncer als 500. En 125 Noboru Ueda va intentar evitar un nou triomf de Rossi, però l'italià es va endur la victòria. Als 250, Biaggi va quedar fora del podi, i Jacque va ocupar la primera posició seguit de Harada, que va aconseguir el liderat de la classificació per al Mundial.

Doohan es va assegurar matemàticament el títol de campió guanyant a Anglaterra. De les onze curses de la temporada, Doohan n'havia guanyat deu i havia quedat segon a l'altra. Als 250 Biaggi va caure, mentre que Waldmann i Harada quedaven en primer i segon lloc, resultats que van fer que l'italià passés a la tercera posició de la classificació. Als 125 Rossi va guanyar després d'una forta lluita amb Manako, que va caure a l'última volta.

La ratxa de Doohan va continuar a Txèquia, on va aconseguir la seva onzena victòria de la temporada i va igualar el rècord d'Agostini. Aquest Gran Premi va veure la reaparició de Crivillé després de dos mesos sense competir, i el català va quedar quart. Als 125 Rossi es va proclamar campió tot i quedar en tercera posició. La victòria va ser per a Noboru Ueda. En 250 Biaggi va guanyar per quarta vegada en la temporada, però Harada mantenia el liderat.

Al Gran Premi de Catalunya, Doohan va obtenir la victòria als 500, Checa va ser segon i Crivillé tercer. Als 250 hi va haver un altre cop una lluita entre Waldmann, primer, Biaggi, segon, i Harada, quart. Als 125 va guanyar Rossi sense problemes.

La ratxa de triomfs de Doohan es va trencar a Indonèsia, on Okada va guanyar als 500 i Crivillé va repetir el tercer lloc. Als 250 va guanyar Biaggi i va recuperar el liderat. Als 125 Rossi va obtenir una nova victòria, en una carrera en què Jordi Martínez Aspar va quedar tercer.

A Austràlia Crivillé va aconseguir la primera victòria després de la lesió i Doohan va tenir la primera caiguda en dos anys. Als 250 el guanyador va ser Waldmann i el segon lloc va ser per a Biaggi, que va revalidar el títol amb dos punts d'avantatge sobre Waldmann. Als 125 el guanyador va ser Ueda, i Sakata i Manako van fer el segon i el tercer lloc.