Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Article

Any 1999

Imprimir    Recomanar article
Pedro Martínez de la Rosa

Article de referència:
El debut de Marc Gené i Martínez de la Rosa
Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Automobilisme (193)
Esportistes, entrenadors, dirigents esportius (558)
Personatges Personatges
Pere Martínez de la Rosa (23)
Entitats Entitats
Arrows (5)
Repsol (33)
Indrets geogràfics Indrets geogràfics
Barcelona (3483)
15 lectures d'aquest article
30 impressions d'aquest article
Pedro Martínez de la Rosa
L'11 de febrer de 1999, Repsol i Arrows van anunciar que havien arribat a un acord perquè Pedro Martínez de la Rosa fos un dels pilots oficials de l'escuderia britànica. Hi arribava amb un dels millors palmarès del circuit, acumulat al llarg de 10 anys de competicions oficials a Espanya, Anglaterra i Japó, en els que havia disputat unes 150 curses i n'havia guanyat la quarta part.

Pedro Martínez de la Rosa va néixer el 24 de febrer de 1971 a Barcelona, però vivia a Cardedeu. La seva afecció per la velocitat li venia de molt jove. Als 14 anys ja va guanyar dos campionats d’Europa i un subcampionat Mundial absoluts de cotxes teledirigits. Posteriorment va destacar en les competicions de karts i ben aviat va rebre ofertes per disputar curses d’adults.

Malgrat l'oposició inicial del seu pare, als 18 anys va començar a competir i aquell mateix any, el 1989, es va proclamar campió de Fórmula Fiat Uno. L'any següent, el 1990, va guanyar el campionat de Fórmula Ford 1600. En aquell moment va decidir abandonar els estudis d’econòmiques i convertir-se en pilot professional. Va anar a Anglaterra on el 1992 va ser campió d'Anglaterra i d'Europa de la Fórmula Renault.

El següent pas de la seva carrera el va fer al Japó, on l'any 1995 va ser campió de Fórmula 3 i finalment de Fórmula 3000 (Formula Nippon), el 1997, any en que també va guanyar el campionat Gran Turisme d'aquest país a més de ser escollit millor pilot de l'any per l'associació japonesa de periodistes de motor.

El 1998 va estar a punt d'entrar en la Fórmula I com a pilot de Minardi, però va preferir entrar en l'equip Jordan-Mugen-Honda com a tercer pilot i provador oficial. Per a 1999, a part l'oferta d’Arrows, també tenia una oferta d'Honda per ser el provador oficial del nou motor que la companyia japonesa estava preparant per a la temporada següent.