Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Article

Any 1996

Imprimir    Recomanar article
Classificació final del Campionat Mundial de Ral·lis

El pilot madrileny Carlos Sainz no va poder conquerir el seu tercer títol de campió del món

Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Automobilisme (193)
Trofeus, campionats, medalles, rècords (1378)
Personatges Personatges
Bruno Thiry (2)
Carlos Sainz (26)
Colin McRae (9)
Jesús Puras (1)
Kenneth Erikson (2)
Luis Moya (5)
Robin Head (1)
Stig Blomqvist (1)
Tommi Makinen (7)
Entitats Entitats
Ford (24)
Mitsubishi (4)
Mundial de Ral·lies (12)
Ral·li Acròpolis (1)
Ral·li Catalunya (5)
Ral·li de Suècia (1)
Ral·li dels Mil Llacs (1)
Ral·li d´Indonèsia (1)
Renault (27)
Seat (94)
Skoda (4)
Subaru (6)
41 lectures d'aquest article
2 impressions d'aquest article
Un altre any en blanc per a Carlos Sainz
Ral·lis
El 1996 el madrileny Carlos Sainz no va aconseguir el títol mundial de pilots en ser derrotat pel finlandès Tommi Makinen, que es va convertir en el nou campió després d'adjudicar-se el Ral·li d'Austràlia, setena prova puntuable del campionat, el 16 de setembre. La lluita pel subcampionat va centrar a partir de llavors l'interès dels aficionats, però Sainz també va haver de cedir el segon lloc al guanyador de la temporada anterior, el britànic Colin McRae.

L'11 de febrer finalitzava a Karistad el Ral·li de Suècia, la primera prova puntuable de l'especialitat, que tenia per guanyador Makinen, seguit per Sainz i Luis Moya, a només 23 segons, amb un Ford Escort. El segon lloc de Sainz va sorprendre fins i tot al seu propi equip, que no esperava disposar d'un cotxe tan competitiu.

El 12 d'abril el pilot madrileny va aconseguir el seu primer triomf amb Ford després de dos anys sense una primera posició. Era el Ral·li d'Indonèsia i Sainz, que se situava al segon lloc del Mundial, a cinc punts de Makinen.

Després va venir el Ral·li Acròpolis, on el motor del cotxe de Sainz va demostrar les seves limitacions. El 4 de juny, McRae aconseguia la seva primera victòria de la temporada a la quarta prova puntuable per al Mundial. Makinen continuava al davant de la classificació, amb vuit punts sobre Sainz. A Argentina el finlandès va tornar a vèncer i es va consolidar com a líder. Sainz encara tenia possibilitats d'obtenir el triomf del Mundial, però era clar que la seva lluita era pel segon lloc.

El Ral·li dels Mil Llacs va acabar el 26 d'agost amb una nova victòria de Makinen, que deixava el Mundial gairebé resolt. El finlandès superava ja Sainz de 33 punts a falta de tres ral·lis. A Austràlia el pilot espanyol quedava tercer a la general, frenat per l'aigua i el fang. Makinen, de 32 anys, era ja campió del món de ral·lis el 16 de setembre amb el seu cinquè triomf personal en aquesta setena prova puntuable. Sainz havia lluitat pel segon lloc de la general, però es va veure superat per Erikson.

Makinen havia lluitat tota la temporada en solitari com a únic pilot de Mitsubishi. Tenia al davant dos poderosos equips amb moltes garanties de triomf: Subaru, que presentava McRae, Erikson i liatti a les carreres del Mundial; i Ford, amb Sainz i Thiry. Però el finlandès es va endur les victòries a Suècia, Kenya, Argentina, Finlàndia i Austràlia gràcies al bon rendiment del seu cotxe i a la seva estratègia.

El Ral·li de Catalunya va ser l'últim de la temporada, i va suposar per a Sainz la pèrdua del subcampionat, després de retirar-se quan tot just havia començat la primera etapa. La prova i el subcampionat van ser per a McRae, que va trobar una satisfacció especial a guanyar Sainz: com a company d'escuderia a Subaru, McRae l'havia hagut de deixar guanyar en l'edició anterior del ral·li per ordre del director d'equip.

Al món dels ral·lis, el 1996 hi va haver una altra notícia important: la victòria de Seat en el Campionat Mundial de constructors en la categoria de vehicles de 2 litres, reservada als models més populars amb tracció de dues rodes i motor atmosfèric. Era la primera temporada que Seat corria sencera en el Campionat Mundial de ral·lies. Va ser en l'última cursa del Mundial —el RAC Rally anglès— on Seat va obtenir la victòria, malgrat els problemes de motricitat dels Ibiza, la neu i el gel, i la sortida de pista d'un dels seus pilots, Jesús Puras. Seat es va imposar davant els favorits Skoda i Renault, ja que el principal pilot de Skoda, Stig Blomqvist, va trencar el motor, i Robin Head, el més ben classificat de Renault, va bolcar.