Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Article

Any 2001

Imprimir    Recomanar article
El cor de la ciutat, una de les telesèries de TV3 amb més èxit

Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Comunicadors, periodistes (132)
Estudis, estadístiques, audiències i sondejos (1173)
Mitjans de comunicació (87)
Televisió (467)
Personatges Personatges
Juan Tapia (6)
Entitats Entitats
Antena 3 Televisión (76)
BTV (10)
Canal 33 (49)
Canal Plus (25)
Flaix TV (7)
Tele 5 (58)
Televisió de Manresa (2)
TV3 (363)
TVE (95)
100 lectures d'aquest article
7 impressions d'aquest article
TV3, líder un altre cop
Televisió
TV3 va ser la cadena líder d’audiència a Catalunya el 2001, en què va augmentar en sis dècimes la seva quota de pantalla de l’any anterior fins al 21,8%, 2,2 punts per sobre de Tele-5, i 2,6 punts per damunt d’Antena 3. Aquestes dades evidenciaven, un cop més, l’abisme que separava les preferències dels teleespectadors catalans i les dels espanyols. Mentre que a Catalunya TVE-1 quedava per darrere de la resta de cadenes generalistes i era quarta, amb un 19% de quota, a Espanya era líder indiscutible amb un 24,8%, seguida de Tele-5 amb un 21% i Antena 3. Durant l’any, el programa més vist a Espanya va ser Gran Hermano, de Tele-5, si bé els resultats obtinguts per TVE-1 el mes de desembre amb Operación Triunfo (27% de quota de pantalla) van prefigurar l’èxit d’aquest programa l’any següent.

El nou K3 de Televisió de Catalunya, que incloïa com a principal novetat un informatiu diari específicament adreçat als nens, en una iniciativa inèdita en el panorama de la televisió estatal, va obtenir un 6,1%, amb la qual cosa millorava en un punt els resultats assolits l’any anterior, quan encara era Canal 33, però sense aconseguir superar a La 2 de Televisió Espanyola, que va obtenir un 6,3% de quota. Televisió de Catalunya va celebrar l’11 de febrer el desè aniversari del Club Super3, el programa líder entre el públic infantil català, que havia arribat als 706.909 socis i que mantenia una quota de pantalla mitjana del 49,6% en la seva edició matinal, un 51,7% en la de tarda i un 31,4% en la de cap de setmana. En canvi, les propostes del nou 33, que compartia freqüència amb el K3, van tenir una resposta molt més discreta.

Aquests resultats generals confirmaven el liderat sostingut de TV3 des del 1997, a excepció del 1999, en què va perdre, per només una dècima, la primera posició en favor d’Antena 3. En el balanç d’audiència per mesos, TV3 va ser líder durant 10 mesos compartint la primera posició amb Tele-5 el mes d’abril i cedint-li el primer lloc el mes de juny i a Antena 3 el mes d’agost. Els programes més vistos de l’any van ser els partits Reial Madrid-Barça de Lliga, el Barça- Espanyol del Campionat de Copa i el Liverpool-Barça de la Lliga de Campions.

Al costat de les grans cadenes generalistes, durant el 2001 es van anar consolidant diverses iniciatives de televisió local. Algunes d’elles amb voluntat de transcendir aquest àmbit. Així, per exemple, el 16 d’octubre l’emissora privada de televisió Flaix TV, inaugurada el 20 d’abril i que emetia una programació íntegrament en català, va confirmar l’extensió de la seva cobertura a Barcelona, Girona, Lleida i Perpinyà amb una graella de vint-i-quatre hores que tenia com a base la música i la cultura dance i que pretenia acostarse a la joventut tractant temes com ara la moda, els viatges, l’esport, les noves tecnologies i Internet. Per les mateixes dates, Antena Local, Regió 7 i El 9 Nou van crear la societat Televisió de Manresa SL, que s’havia de fer càrrec de l’emissora Televisió de Manresa-Canal Bages. La nova societat estava participada en un 43,7% per Edicions Intercomarcals, l’editora de Regió 7; en un 37,5% per Antena Local del Grupo Zeta, i en un 18,7% per Premsa d’Osona SA, editora del diari El 9 Nou.

La ciutat de Barcelona també va inaugurar el 23 d’abril al canal 29 de la UHF la televisió local Citytv, del grup Godó, que cercava un públic d’entre 18 i 40 anys amb una programació específica que inclou com a nota original la conversió dels estudis en una discoteca oberta al públic la nit dels divendres. Pel seu cantó, el 27 de març del 2001 el periodista Joan Tàpia, exdirector de La Vanguardia, va ser nomenat nou director general de la televisió municipal de Barcelona, Barcelona Televisió (BTV).

Les dades d’audiència elaborades per Sofres AM sobre el tractament de les audiències van destacar que els catalans havien reduït el seu consum televisiu dels 216 minuts per dia i persona del 2000 als 208 del 2001.