Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Notícia

Any 2008

Imprimir    Recomanar article

Societat

12 de juliol del 2008
Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Energia elèctrica (107)
Entitats Entitats
Red Eléctrica de España (28)
Réseau de Transport d'Electricité (2)
3 lectures d'aquest article
Comencen els treballs de soterrament de 60 quilòmetres de la línia de molt alta tensió (MAT), que de moment es concentren en l’estudi per part de Red Eléctrica de España (REE) i l’empresa homòloga francesa de transport, RTE, de les millors alternatives tècniques per fer realitat la interconnexió subterrània al més aviat possible. Una de les decisions claus, ara per ara, és el model de soterrament, que tot sembla indicar que serà amb rasa, tot i que no es descarta que en alguns trams la línia circuli per l’interior de galeries ventilades o túnels de petites dimensions. En tractar-se d’una línia subterrània tan llarga, el corrent que hi circuli haurà de ser continu i no l’habitual corrent altern per qüestions tècniques, i així la instal·lació comptarà amb dos transformadors a banda i banda, o sigui, a Santa Llogaia d’Àlguema i a Baixàs. La construcció de la línia soterrada suposa un augment considerable del pressupost, ja que la línia de 440 kV entre Bescanó-Baixàs costaria uns 15 milions d’euros si es fes pel sistema aeri tradicional i més de 250 milions d’euros si es construeix amb galeries ventilades. Si es construeix amb rasa superarà els 100 milions d’euros a pagar a parts iguals per Espanya i França (tot i que el tram francès serà més curt).