Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Notícia

Any 2001

Imprimir    Recomanar article

Societat

10 d'octubre del 2001
Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Infraestructures ferroviàries: trens, estacions (300)
Personatges Personatges
Francisco Álvarez-Cascos (68)
Jordi Pujol i Soley (858)
Entitats Entitats
Generalitat de Catalunya (1919)
2 lectures d'aquest article
Després de dos anys de negociacions, el govern espanyol, la Generalitat de Catalunya i els municipis afectats signen l’acord del traçat definitiu del tren de gran velocitat (TGV) al seu pas per l’àrea metropolitana de Barcelona. Tots els signants es mostren satisfets pel traçat final, que recull gran part de les reivindicacions municipals: el TGV no travessarà el centre urbà de Cornellà de Llobregat i, a Sant Boi de Llobregat, salvarà el parc agrícola gràcies a un viaducte, mentre que se soterrarà a l’Hospitalet i al Prat de Llobregat. L’arribada del TGV a l’aeroport del Prat continua sent la gran qüestió pendent, ja que vuit mesos després del pacte polític entre el president de la Generalitat de Catalunya, Jordi Pujol, i el ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, l’accés ferroviari amb amplada europea a les terminals aèries continua sense calendari ni finançament.