Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Notícia

Any 2001

Imprimir    Recomanar article

Política

15 de febrer del 2001
Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Infraestructures ferroviàries: trens, estacions (300)
Entitats Entitats
Ministeri de Foment (122)
Indrets geogràfics Indrets geogràfics
Barcelona (147)
14 lectures d'aquest article
El ministeri de Foment accepta que el TGV arribi a l’aeroport del Prat, però si la Generalitat vol que es compleixi el termini del 2004 haurà de cofinançar-lo. L’opció que s’ha consensuat és fer arribar el TGV a Barcelona per Sant Boi de Llobregat, el Prat i l’Hospitalet, i no per Cornellà, com es preveia fins ara. A més, es farà un nou ramal perquè una part dels trens passi per l’estació que es construirà a la nova terminal de l’aeroport. Aquests retocs al projecte inicial n’incrementen el cost uns 15.000 milions. Segons el govern espanyol, des de Catalunya s’hi hauria d’aportar una part si es vol que les obres estiguin fetes entre el 2004 o 2005. Si no, el cost l’hauria d’assumir només Foment i el projecte es podria retardar almenys dos anys més. En la reunió també s’acorda promoure el consorci entre Generalitat, Ajuntament de Barcelona i Foment per impulsar la construcció de l’estació de la Sagrera i la reforma urbanística de la zona. Pel que fa a la resta del traçat, Foment ratifica que el TGV arribarà a Figueres i Girona el 2004, tot i que el tram internacional fins a Perpinyà es podria retardar un any, fins al 2005.