Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Notícia

Any 2006

Imprimir    Recomanar article

Economia

14 de setembre del 2006
Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Estudis, estadístiques, audiències i sondejos (1173)
Turisme (208)
Personatges Personatges
Joan Gaspart (62)
Entitats Entitats
National Geographic (2)
Turisme de Barcelona (14)
Indrets geogràfics Indrets geogràfics
Barcelona (3483)
2 lectures d'aquest article
1 impressió d'aquesta notícia
La ciutat de Barcelona continua batent rècords de turisme, tant pel que fa referència a visitants que rep com en pernoctacions. La ciutat tanca l´estiu amb un augment del 17% del volum de turistes: entre gener i agost han visitat Barcelona prop de quatre milions i mig de persones. Aquest augment sostingut del turisme dels últims anys es tradueix també en un increment del 38 per cent de la despesa que realitzen a la ciutat amb targetes de crèdit. El president de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, destaca que en una dècada s´ha triplicat el nombre de llits d´hotel disponibles. Actualment, n´hi ha 51.000 a la ciutat, i 2.500 més a la resta de l´àrea metropolitana. Els pròxims anys s´inauguraran unes quatre mil places més. Bona part de l´increment del volum del turisme urbà el protagonitzen els creueristes. El nombre de vaixells d´esbarjo que visiten la ciutat ha pujat un 27% durant l´estiu. Gaspart remarca també que la prestigiosa revista National Geographic situa Barcelona entre les deu ciutats de visita obligada arreu del món. Pel que fa a congressos, la ciutat ocupa el cinquè lloc al món, darrere de París, Viena, Brussel·les i Singapur. El sector hoteler i turístic suposen ja el 14% del PIB de la ciutat de Barcelona. Gaspart, però, calcula que la despesa "indirecta en el comerç, el transport i la restauració podria doblar aquest percentatge". Una de les novetats de l´oferta turística urbana d´enguany és la promoció de la llengua. S´ofereix informació sobre el català i la seva història a visitants interessats en idiomes, seguint el model de la gastronomia o el de turisme creatiu.