Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Notícia

Any 2006

Imprimir    Recomanar article

Política

11 d'agost del 2006
Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Aviació, aeroports (349)
Política catalana (2179)
Personatges Personatges
Pasqual Maragall (676)
Entitats Entitats
Aeroports espanyols i navegació aeria (96)
Convergència i Unió (1824)
Esquerra Republicana de Catalunya (1509)
Iniciativa per Catalunya Verds (693)
Parlament de Catalunya (723)
Partit dels Socialistes de Catalunya (1256)
Partit Popular (1639)
1 lectura d'aquest article
La diputació permanent del Parlament de Catalunya aprova una resolució, a partir de les propostes de CiU, ERC i PP, que critica la falta de capacitat d’intervenció i de mediació de l’executiu català en el conflicte del Prat del passat 28 de juliol. El Parlament acusa el gabinet de Pasqual Maragall d’"inhibició política i operativa per normalitzar la situació" i li retreu que no informés la ciutadania del que estava passant i que no donés "una resposta ràpida ni adequada de suport i seguretat a les persones afectades pel conflicte i bloquejades a l’aeorport". Els partits que donen suport a l’executiu català, PSC i ICV, es queden sols defensant les seves propostes de resolució i no aconsegueixen que cap dels punts que defensaven sigui acceptat i incorporat en el pronunciament final de la cambra. Bona part del mèrit o culpa d’aquest resultat cal buscar-lo en la concreció del front comú anunciat en els darrers dies entre CiU i ERC, que es voten respectivament les seves propostes de resolució i que troben el suport del PP, a excepció dels punts que fan referència al traspàs de la gestió integral de l’aeroport del Prat. El Parlament proposa a la resolució que aquest traspàs es faci a través de la via del 150.2 de la Constitució, com plantejava Esquerra. La resolució final atribueix les principals responsabilitats del col·lapse a AENA, a l’executiu central i al govern espanyol, a qui acusen de falta de previsió i d’iniciativa.