Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Notícia

Any 2006

Imprimir    Recomanar article

Economia

13 de juny del 2006
Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Alimentació i dieta (66)
Estudis, estadístiques, audiències i sondejos (1173)
PIME: Petites i mitjanes empreses (171)
Entitats Entitats
Ministeri de Turisme i Comerç (5)
Indrets geogràfics Indrets geogràfics
Estat Espanyol (1908)
4 lectures d'aquest article
Segons dades de l’informe sobre distribució comercial del ministeri de Turisme i Comerç, els supermercats grans van incrementar les seves ventes un 28% durant l’any passat. En el cas dels hipermercats, l’increment va ser bastant semblant, del 23%, però cal destacar que en aquest cas el creixement és inferior al dels anys anteriors, com també passa amb els autoserveis i, sobretot, amb les botigues tradicionals. Així, el petit comerç ha augmentat les vendes en un 5%, mentre que l’any 2000 l’avenç era del 7,4%. L’informe del ministeri també demostra que un dels canvis fonamentals en el sector comercial afecta el sector tèxtil i el del calçat. Aquí també les botigues de tota la vida estan perdent quota, en aquest cas a mans de les grans cadenes que controlen tot el procés, des de la fabricació a la distribució, com ara Inditex. Les botigues multimarca baixen mentre que guanyen pes els anomenats outlet, botigues que venen productes amb petites tares o de temporades anteriors.