Projecte tancat a partir de 2014. Tanmateix tots els continguts dels de 1994 fins a 2013 inclòs continuen consultables. Les eines (cercador, comptador de notícies,...) continuen en funcionament.

Notícia

Any 2009

Imprimir    Recomanar article

Societat

14 de gener del 2009
CiU presenta una proposta de derogació de la limitació de 80 km/h a les carreteres de l’àrea metropolitana de Barcelona

Fes-ho còrrer Fes-ho còrrer
  • twitter
  • facebook
Paraules clau Paraules clau
Política catalana (2179)
Trànsit (172)
Personatges Personatges
Joan Saura (281)
Joaquim Nadal (189)
José Montilla (837)
Oriol Pujol Ferrusola (49)
Entitats Entitats
Convergència i Unió (1824)
Reial Automòbil Club de Catalunya (25)
Unió Europea (1018)
Indrets geogràfics Indrets geogràfics
Barcelona (3483)
2 lectures d'aquest article
Un any després que el Govern aprovés la limitació de 80 km/h a les carreteres de l’àrea metropolitana de Barcelona, el grup parlamentari de Convergència i Unió (CiU) entra a la cambra legislativa una proposta de resolució per ser debatuda i votada després de la polèmica que els darrers dies ha enfrontat els consellers Joan Saura i Joaquim Nadal. En la seva proposta, la federació nacionalista critica que mentre el partit ecosocialista fa bandera de la participació ciutadana, quan pren la seva decisió més important “es nega a dur a terme qualsevol debat sobre el tema”, tot i el gran interès que desperta en la societat. A més, segons el portaveu dels nacionalistes al Parlament, Oriol Pujol, que té en compte les prediccions que en el seu dia va fer el RACC, no hi ha una correlació entre la limitació de velocitat i una disminució real de la contaminació. En qualsevol cas, el president del Govern, José Montilla, deixa clar que la proposta no prosperarà ja que tots els integrants del tripartit votaran units, tallant en sec les discrepàncies entre els seus consellers i la demanda de flexibilitat a l’alça que han fet alguns alcaldes socialistes de l’àrea metropolitana. L’únic argument esgrimit pel president és la necessitat de reduir els nivells de contaminació al·legant que “la Unió Europea podria sancionar-nos”.